Like me? Like YOU! Get FREE Facebook Likes, Fans, Followers, Tweets

12:38
0

Cum se realizează o analiză SWOT

Pentru identificarea Punctelor Forte și a Punctelor Slabe ale unei organizații, diagnosticarea este orientată spre activitatea internă a firmei, în principal către domenii ale acesteia: domeniul managerial, domeniul financiar, domeniul producției, domeniul personalului și domenii ale cercetării și dezvoltării. Punctele tari și punctele slabe ale organizației influențeaza strategia firmei.
Pentru sintetizarea și evaluarea celor mai importante puncte forte și slabe ale firmei în diferite domenii se recomandă folosirea matricei de evaluare a facorilor interni (MEFI) care presupune urmatoarele etape.

1. Întocmirea unei liste cu 10-20 de factori ai activității firmei care determina succesul acesteia, incluzând atat puncte forte cât și puncte slabe.
2. Atribuirea unor coeficienți de importanță cu valori intre 0 și 1, în funcție de importanța factorului pentru succesul firmei, suma totala a coeficienților de importanță trebuie sa fie egală cu1. 
3. Atribuirea unor note cuprinse între 1 și 4 dupa cum urmează:

  • 4 – pentru un punct forte major
  • 3 – pentru un punct forte minor
  • 2 – pentru un punct slab minor
  • 1 – pentru un punct slab major
4. Multiplicarea coeficientului de importanță cu nota acordată obținându-se un spor ponderat
5. Însumarea punctajului sau scorului pentru toți factorii, obținându-se total punctaj ponderat

Interpretare rezultat

Dacă valoarea totală a punctajului este sub 2,5 se apreciază că firma este slabă intern. Cu cât valoarea punctajului este peste 2,5 cu atât firma are o putere strategic mai mare.

Exemplu MEFI
Nr
Denumire factor Intern
Coeficient de importanță la succesul firmei în cadrul industriei
Coeficientul care exprimă daca factorul este punct forte sau slab
Punctaj ponderat
1
Punctul de echilibru al firmei X a fost redus de la 2,4 milioane vehicule la 1,5 milioane vehicule
0,15
3
0,45
2
Calitatea vehiculelor a crescut cu 35%
0,1
3
0,3
3
Productivitatea a crescut de la 10 la 20 vehicule annual/ angajat
0,1
3
0,3
4
Sist. managerial a cunoscut o masiva reorganizare
0,15
3
0,45
5
Garanțiile acordate de firma sunt cele mai bune in cadrul industriei
0,1
4
0,4
6
Cheltuielile de cercetare dezvoltare au crescut la 7,5 milioane
0,15
3
0.45
7
Achiziția de aparate de măsură și control a dus la cresterea datoriei firmei
0,1
1
0,1
8
Achiziția de aparate de măsură și control a dus la extinderea liniei de producție
0,05
3
0,15
9
Firma a redus cu 20.000 personalul functionaresc
0,05
3
0,15
10
Costurile au fost reduse cu 1200 euro/vehicul
0,05
3
0,15

TOTAL
1

2,9


CONCLUZIE: Firma prezentată are o putere strategic mare

Next
This is the most recent post.
Postare mai veche